miercuri, 4 mai 2011

Despre homeopatie

Homeopatia este una dintre metodele alternative de tratament din ziua de astazi care provoaca foarte multe confuzii.
Aceasta pentru ca multi apeleaza la ea fara sa cunoasca clar despre ce este vorba. Astfel, exista marele pericol ca homeopatia sa aiba rolul unui "pod" care o sa conduca pe multi  nestiutori la religiile orientale, pentru ca aceste religii orientale sunt baza tuturor metodelor alternative de tratament.
În primul rând, când vorbim despre homeopatie trebuie clarificat ca  nu face parte dintr-o specializare medicala, asa cum este chirurgia ginecologia etc., pentru ca, dupa cum spun si homeopatii însisi dar si legislatiile sanatatii din toate statele dezvoltate, homeopatia nu este oficial recunoscuta ca specializare universitara. Homeopatia este un sistem de tratare care are la baza privirea integrala asupra lumii si omului. Fondatorul ei, Samuel Hahnemann, medic german, sustine urmatoarea teorie: "Marea varietate a puterii se afla ascunsa chiar în plante si animale, ale caror caracteristici exterioare le cunoastem de multa vreme, dar sufletele lor, caracterisicile lor interioare si orice element dumnzeiesc au ele, pe acestea toate înca nu le-am perceput". 
Aceasta existenta a elementului dumnezeiesc este dezvaluita si de catre un urmas al lui Hahnemann, James Tyler Kent, care scrie ca: "...energia însasi nu este energie, ci o substanta dinamica ... exista un Dumnezeu Suprem care este alcatuit din substanta si este o substanta uniforma. Toate provin, curg de la El, toate de la cel supe­rior si pana la ultimul corp material fiind legate în acest mod.Bineînteles, daca exista separare si curgere continua de la primul pîna la ultimul, ultimele o sa înceteze sa existe".Aici este foarte important sa întelegem ca, Kent nu vorbeste despre Dumnezeu si creatie în acelasi fel în care îl priveste credinta ortodoxa, adica un Dumnezeu Creator care are substanta diferita de creaturile Lui, pentru ca El însusi este Necreat. Conform parerii lui Kent, exista un Dumnezeu "de substanta" impersonal care este aceeasi cu creaturile lui, deoarece substanta Lui Dumnezeiasca este aceeasi cu cea a creaturilor Sale.
De asemenea, nu separa energia Dumnezeiasca de substanta Dumnezeiasca, învatîndu-ne ca numai la Energia Dumnezeiasca putem participa, iar la Substanta Dumnezeiasca, nu. Dupa aceasta teorie a lumii care este exprimata prin cunoscuta dogma a apocrifismului, adica toate sunt una, homeopatia explica si fenomenul bolii: viata exista atât cât "Dumnezeul Suprem", care este "o substanta", curge continuu catre fiinte. Daca o sa se opreasca sa curga, atunci "o sa se opreasca sa existe".
Aceasta substanta sau energie dumnezeiasca care exista în om si la care reactioneaza medicamentul homeopat este ceea ce homeopatia numeste "energie vitala" a omului. Dupa homeopati, aceasta "energie vitala" nu este altceva decât energia "Ki sau Chi" a chinezilor sau "orgoni" a lui Wilhelm Reih. Un medic american o echivaleaza cu energia hinduista "prana sau kudalini". Alti medici o echivaleaza cu "energie bioplasmatica", care este exprimata în fenomenul Kirlian, si cu "orgoni" lui Reih si cu "forma energiei animale care s-a numit mesmerism în cinstea lui Mesmer, care a descoperit-o în secolul XVII".  De asemenea, se mentioneaza de catre aceiasi homeopati si extazul în care cad yoghinii ca un mod prin care cineva poate sa vina în contact cu aceasta "energie cosmica" si este subliniat ca astfel de situatii sunt extrem de revigorante. 

În legatura cu medicamentul homeopat, tot "secretul" eficacitatii lui este în modul prin care se prepara medicamentul, adica, cunoscutul dinamism caruia îi este supus medicamentul homeopat (dizolvari în serie si agitari ale "substantei medicamentoase", deseori pana când nu ramâne nici o molecula din ea în "medicamentul fi­nal"). Kent scrie: "facem dinamism la medicamentele noastre pentru a putea ajunge pana la substanta simpla", adica substanta dumnezeiasca, cum este explicata în alte texte din cartea lui. Deci, conform homeopatiei, actiunea "medicamentului" ei se datoreaza proprietatilor dumnezeiesti ascunse ale materiei lui, care se descopera prin dinamism, ce este evident de natura spirituala, asa cum însusi Hahnemann o recunoaste raspicat: "Puterea medicamentoasa nu se afla în moleculele materiale a acestor "medicamente", care au fost dinamizate (agitate) si nici în suprafata lor fizica (cum ar fi masurate în mod normal), ci este descoperita si eliberata din materia medicamentoasa care are cu atât mai mare actiune, cu cât mai libera si nemateriala s-a facut prin dinamism."
De asemenea, din manualele homeopate mai aflam ca Hahnemann a avut strânse legaturi cu misticismul si cu spiritismul, iar despre ideile lui religioase se stiu eu claritate, urmatoarele: "Hahnemann a fost theist, adica credea într-o religie naturala". Parerea lui a fost ca învatatura lui Confucius a fost superioara fata de cea a lui Hristos, pe care îl caracteriza ca "sentimentalist înflacarat". Credea ca exista o strânsa legatura între fiinta suprema si actiunea medicamentelor. A fost un iubitor fanatic al religiei spiritiste, de aceea a ajuns sa dea pacientilor sa miroase substante foarte puternic dinamizate ca sa se trateze. Hahnemann, fondatorul homeopatiei, a fost mason, iar radacinile homeopatiei se afla în misticism.
Dupa parerea fondatorilor homeopatiei, "nu exista nimic în lume care sa fie capabil sa modifice si sa îmbunatateasca o infectie, în afara de medicamentul homeopat spiritualizat". Asa se descopera ca homeopatia este un sistem care depaseste limitele tratarii, intervenind un sistem care propune "moduri de mântuire" pentru om, pentru ca este autodeclarata ca fiind capabila sa inverseze consecintele spirituale si trupesti ale pacatului originar !
Nu sunt scutiti de vina pentru raspândirea metodelor alterna­tive, neconventionale de tratament niste reprezentanti inconstienti ai medicinei clasice, care exagereaza cu administrarea medicamentelor si deseori cu privirea impersonala asupra pacientului. Aceste situatii, care cu siguranta trebuie corectate, în principiu se datoreaza practicarii gresite a medicinei. Multi medici apartinând medicinei clasice nu au rabdarea sa ia bolnavului un istoric complet, care este cel mai important element pentru un diagnostic corect. De asemenea, comunicarea corecta medic-pacient ajuta la tratament, mai ales în situatiile afectiunilor cronice psihosomatice.
În orice caz, raspândirea metodelor alternative de tratament (homeopatie, acupunctura etc.) nu este independenta de raspândirea ereziilor din vremurile noi, de tendinta de înselaciune si de confuzia care exista în ziua de astazi.

În cazurile în care da rezultate "medicamentul" homeopat, acestea vor trebui explicate cu actiunea medicamentului figurativ Placebo. Nu este corect ca unii sustin ca ceea ce ne intereseaza este numai rezultatul tratarii. Sa nu uitam ca si în spatiul magiei exista "tratari". "Tratari" exista si cu fenomenul extravagant al uroterapiei, adica administrarea orala a urinei la pacient sau prin alte modalitati. Dar, în general, aceste tratari sunt de scurta durata, boala revenind.
În orice caz, metodele alternative de tratament "dau rezultat", în general, la afectiunile de natura psihica, dar în cazuri mai dificile "ridica mîinile sus ", adica nu au nici o propunere sau solutie pentru rezolvarea lor.

Trebuie amintita situatia "medicamentelor homeopate nocive" (Nosodes) care sunt preparate din tesuturile canceroase, din cele cu lichid tuberculotic, din lichid sifilitic, din secretii gonoreice, din venin de sarpe, din mercur etc. Aceste medicamente sunt periculoase pentru sanatatea celor care le folosesc si sunt contrarii moralei medicale si deontologice.
Situatiile în care "medicamentul" homeopat este extrem de periculos sunt cele în care pacientii cu boli grave renunta la tratamentul medicinei clasice pentru a urma o metoda de terapie hemeopata sau o alta alternativa. Deseori evolutia acestor boli este ireversibila dupa ce oamenii descopera gresala lor si revin la tratamentul traditional pe care îl luau iar vina pentru aceste situatii este absolut a "terapiilor alternative" cu promisiunile lor false.
De ce oare? Pentru ca este o afacere care aduce bani si nu putini.
Pentru a prepara un medicament serios trebuie un laborator care costa nu putin, verificari si standarde de calitate, etc.
Ca sa prepari un "medicament" homeopatic nu-ti trebuie decat...apa chioara, purificata zic ei.
Sa luam Oscilo..se stie ca pentru toate dozele de Oscilo vandute in lume de cand s-a produs si inca cateva mii de miliarde de ani de acum inainte daca s-ar vinde este suficienta…o singura rata?
Intr-o cutie de Oscillo este foarte putin probabil sa existe macar un atom din ficatul/inima de rata din care cica s-ar fi preparat "remediul".Acest remediu este bazat pe credinta oarba si fara nici o baza stiintifica ca in inima/ficatul de rata s-ar gasi o bacterie care produce bolile pentru care se prepara "remediul"?
Fiecare medicament are indicatii si contraindicatii si in functie de asta este recomandat sau evitat si inlocuit cu altceva sau insotit de altele care sa amelioreze efectele secundare.
De la caz la caz se recomanda chiar analize prealabile pentru a stabili diagnosticul (cuvant necunoscut pentru homeopati)
Homeopatia nu trateaza nici boli, nici bolnavi, ci trateaza simptome.Cu alte cuvinte, pe homeopat nu il intereseaza cine esti si ce probleme ai de fapt,"personalizarea" de care se face caz este pur empirica.
Mai exact, se face o lista a simptomelor, de la aspecte fizice pana la cele mentale si chiar vise pe urma se consulta "Materia Medica" si se cauta o substanta (sau mai multe) care produc respectivele simptome.
Adica daca ai gatul umflat, dureri de oase, esti uituc, visezi serpi, etc.. remediul tau ar putea fi ..laptele de caine.

Deci tratamentul super-personalizat este acelasi pentru fiecare individ: apa chioara.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu